21 decembrie 2009

elina si richard / francesca si lorenzo ...

Elina:„Toţi bărbaţii sunt mincinoşi, schimbători, falşi, palavragii, ipocriţi, orgolioşi şi laşi, demni de dispreţ şi robiţi simţurilor; toate femeile sunt perfide, artificiale, vanitoase, curioase şi depravate; lumea nu este decât o cloacă fără de fund, unde focile cele mai informe se caţără şi se tăvălesc pe munţi de noroi; dar există pe lume un lucru sfânt şi sublim: unirea a două dintre aceste fiinţe atât de imperfecte şi de groaznice. În dragoste suntem adesea înşelaţi, adesea răniţi şi adesea nefericiţi: dar iubim şi, când suntem pe marginea mormântului, întoarcem capul ca să privim înapoi şi ne spunem: Am suferit adeseori, m-am înşelat câteodată, dar am iubit. Eu sunt cel ce a trăit, şi nu o fiinţă artificială, creată de orgoliul şi de plictiseala mea. Am iubit.”
Richard: Şi dumitale, Elina, acest text îţi dă curaj?...
Elina: Da.
Richard: Ca să faci ce?
Elina: Să iubesc...
Richard (foarte gânditor): Să iubeşti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu